Drogi użytkowniku!
Witaj na męskim forum! Jeżeli poszukujesz tutaj pomocy w temacie seksu, związków, mody, zdrowia lub czegokolwiek innego, dołożymy wszelkich starań, abyś wyszedł (albo został) z uśmiechem na ustach. Nim będziesz stawiać swoje pierwsze kroki, zapoznaj się proszę z regulaminem (I zasadami poprawnej pisowni). Nie bój się zakładać nowych tematów i proponować zmian na forum, każda pomoc jest mile widziana.

Kreatyna

Treningi, suplementacja, dieta, problemy z ćwiczeniami, porady dla początkujących i inne.
Awatar użytkownika
unbroken
Użyszkodnik
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2016, 19:33
Płeć: Mężczyzna

#1 Kreatyna

Nieprzeczytany postautor: unbroken » 29 gru 2016, 10:58

Nigdy nie stosowałem. Teraz przyszedł czas.
Co warto kupić - jakość/cena?

Awatar użytkownika
Borys
Arogant
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:30
Płeć: Mężczyzna

#2 Kreatyna

Nieprzeczytany postautor: Borys » 29 gru 2016, 17:44

To zależy jaki masz cel ?

Monohydrat Cię ładnie napompuje wodą, ale jabłczan da lepszy optycznie mięsień.
Moim zdaniem warto zakupić jabłczan - w tym przypadku Trec CM3.
Moja uwaga jest taka, by nie zażywać w ilościach polecanych przez producenta ani tym bardziej typowych koksów.
0,03g jabłczanu kreatyny / 1kg masy ciała to rozsądne "fizjologiczne" ilości.
Gdybyś po 6-8 tygodniach nie zauważył zmian, to zwiększasz do 0,05g/1kg masy ciała.
Warto przy tym rozważyć suplementację tauryny (zwłaszcza okołotreningowo), która ułatwia kreatynie transport.
A do poprawy bilansu azotowego warto zażyć porcję BCAA 15-30min przed treningiem.

Online
Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 307
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#3 Kreatyna

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 31 gru 2016, 11:12

Tutaj jest ciekawy artykuł o kreatynie na redukcji:

http://kulturystyka.pl/kreatyna-i-reduk ... chudzania/

Awatar użytkownika
unbroken
Użyszkodnik
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2016, 19:33
Płeć: Mężczyzna

#4 Kreatyna

Nieprzeczytany postautor: unbroken » 31 gru 2016, 13:02

Moim celem jest poprawa siły w cyklu masowym.

Online
Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 307
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#5 Kreatyna

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 12 sty 2017, 12:40

Standardowo na masowej diecie węglowodanowej zaleca się 1 g na każde 10 kg masy ciała w dni treningowe - podzielone na dwie dawki, czyli 100 kg osobnik powinien brać w dni treningowe 5 gram rano i 5 gram po treningu ALBO 5 gram przed treningiem i 5 gram po treningu.
Natomiast w dni nietreningowe wystarczy połowa tej dawki czyli 0,5 g na każde 10 kg masy ciała wzięte rano.
Długość suplementacji, to zwykle 6 - 8 tygodni po których następuje minimum 8 tygodni przerwy i można znów zrobić cykl.

Co do dawkowania na masowej diecie tłuszczowej, to najlepiej poczekaj aż Borys coś odpowie, albo napisz do niego PW.

Borys pisze:Źródło posta To zależy jaki masz cel ?

Monohydrat Cię ładnie napompuje wodą, ale jabłczan da lepszy optycznie mięsień.
Moim zdaniem warto zakupić jabłczan - w tym przypadku Trec CM3.
Moja uwaga jest taka, by nie zażywać w ilościach polecanych przez producenta ani tym bardziej typowych koksów.
0,03g jabłczanu kreatyny / 1kg masy ciała to rozsądne "fizjologiczne" ilości.
Gdybyś po 6-8 tygodniach nie zauważył zmian, to zwiększasz do 0,05g/1kg masy ciała.
Warto przy tym rozważyć suplementację tauryny (zwłaszcza okołotreningowo), która ułatwia kreatynie transport.
A do poprawy bilansu azotowego warto zażyć porcję BCAA 15-30min przed treningiem.

Skąd czerpiesz rzetelne informacje na temat suplementów oprócz książki Frederica Delaviera pt. "Suplementy żywnościowe dla sportowców" ??


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość