Drogi użytkowniku!
Witaj na męskim forum! Jeżeli poszukujesz tutaj pomocy w temacie seksu, związków, mody, zdrowia lub czegokolwiek innego, dołożymy wszelkich starań, abyś wyszedł (albo został) z uśmiechem na ustach. Nim będziesz stawiać swoje pierwsze kroki, zapoznaj się proszę z regulaminem (I zasadami poprawnej pisowni). Nie bój się zakładać nowych tematów i proponować zmian na forum, każda pomoc jest mile widziana.

Trening rowerowy

Treningi, suplementacja, dieta, problemy z ćwiczeniami, porady dla początkujących i inne.
slowain
Zbanowany
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2018, 7:02
Płeć: Mężczyzna

#1 Trening rowerowy

Nieprzeczytany postautor: slowain » 27 lip 2018, 7:22

Czy rower to dobry sprzęt wspomagający zrzucanie zbędnych kilogramów, wpływający pozytywnie na formowanie sylwetki, czy należy go głównie traktować jako rekreacja?

Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 307
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#2 Trening rowerowy

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 27 lip 2018, 11:12

W największym stopniu utrata zbędnych kilogramów uzależniona jest od diety redukcyjnej z lekko ujemnym bilansem kalorycznym, opartej o niskoprzetworzone, zdrowe produkty.

Odpowiadając na Twoje pytanie - to zależy jak na nim jeździsz, bo ja jak swego czasu jeździłem dość hardcorowo na rowerze stacjonarnym, robiąc na nim interwały, gdzie jakieś 7 - 10 razy rozpędzałem się do prędkości powyżej 47 km/h, a bywało, że do 51 km/h, a średnia prędkość jazdy wynosiła 33 - 34 km/h, to z tego co pamiętam tłuszcz się ładnie palił.
Z resztą interwały nie są jedynym skutecznym sposobem redukcji zbędnego tłuszczu na rowerze.

Jeśli chcesz spalić tłuszcz zastosuj dietę redukcyjną, do tego jeśli stan zdrowia na to pozwala trening siłowy 3 razy w tygodniu (FBW) lub 4 razy w tygodniu Upper/Lower (góra/dół), do tego w dni wolne od treningu siłowego od 2 do 3 razy w tygodniu trening aerobowy trwający od 20 do 60 minut (zaczynasz od 20, stopniowo zwiększając długość treningu aerobowego z treningu na trening, np. o 2 minuty).
Po kilku - kilkunastu tygodniach zamieniasz robione 3 razy w tygodniu aeroby na robione 2 razy w tygodniu koniecznie w dni wolne od siłowni interwały.

Jak chcesz wiedzieć więcej, to polecam artykuły na stronach takich jak:

http://www.sfd.pl

http://kulturystyka.pl

https://potreningu.pl/articles

pens
Zbanowany
Posty: 106
Rejestracja: 22 mar 2018, 6:49
Płeć: Mężczyzna

#3 Trening rowerowy

Nieprzeczytany postautor: pens » 29 lip 2018, 9:45

Z rowerem jest podobnie jak ze spacerowaniem. Spacerować można po górach - wówczas musimy włożyć w to znacznie więcej energii, niż spacerowanie po płaskim terenie.
Jeżeli chodzi o jazdę na rowerze, taką jazdę która będzie pochłaniała realne ilości kalorii, to proponuję zainwestować w jakiegoś dobrej klasy górala, np tutaj https://www.dadelo.pl/rowery-gorskie-mtb/ mają spory wybór. Można w ten sposób jeździć po różnego rodzaju, nawet tym trudnym terenie, palić kalorie, budować muskulaturę.

Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 307
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#4 Trening rowerowy

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 31 lip 2018, 14:31

pens pisze:Źródło posta Można w ten sposób jeździć po różnego rodzaju, nawet tym trudnym terenie, palić kalorie, budować muskulaturę.

Z tym budowaniem muskulatury, to ostro pojechałeś - znasz kogoś kto ma uda rozbudowane jak u amatorskiego kulturysty od samej jazdy na rowerze (oczywiście pomijając tzw. kolarzy torowych) ?
Od budowania mięśni jest siłownia i trening kulturystyczny z ciężarami.

Sao
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 cze 2018, 1:07
Płeć: Nie określono

#5 Trening rowerowy

Nieprzeczytany postautor: Sao » 28 sie 2018, 20:16

To jest rekreacja owszem ale jako reduktor tkanki tłuszczowej też można potraktować. Ja sobie na moim romecie jeżdże http://wygodnyrower.pl/rowery-marki/romet/ teraz we wakacje, w ogóle za kółko nie wsiada i sporo tego tłuszczyku zrzuciłem

Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 307
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#6 Trening rowerowy

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 01 wrz 2018, 15:15

Tym, którzy chcą zredukować zbędną tkankę tłuszczową, a jako formę aerobów/interwałów czyli jako dodatek do treningu siłowego wybrali rower/rower spinningowy polecam ten artykuł:

http://www.sfd.pl/art/Badania_naukowe/S ... a2426.html

Jest w tym artykule podany m.in. przykładowy trening interwałowy na takim rowerze.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości